Seqouia Park, 15 september 2016 - Reisverslag uit Grant Grove Village, Verenigde Staten van Liesbeth - WaarBenJij.nu Seqouia Park, 15 september 2016 - Reisverslag uit Grant Grove Village, Verenigde Staten van Liesbeth - WaarBenJij.nu

Seqouia Park, 15 september 2016

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

15 September 2016 | Verenigde Staten, Grant Grove Village

Seqouia Park 15 september 2016

We waren vroeg ons bed ingegaan, want de avonden zijn toch wel frisjes! En dat geldt ook voor de vroege ochtenden! Met wat hardlopen kun je wat aan de ochtendkou doen, dus de hardloopschoenen aangetrokken en een stukje door het park hardgelopen. Ik kwam niemand tegen, geen auto of niets. Gelukkig ook geen beer, ook al wordt er voor deze dieren gewaarschuwd (geen eten weg gooien in het bos, en spullen opbergen in grote houten boxen die op alle picknickplekken zijn geplaatst). Het was geen groot looprondje omdat ik een beetje bang was de weg kwijt te raken, maar het was wel een specifieke belevenis!

Na ons ontbijt met cereals ( we zijn per slot van rekening in de USA) zijn we eerst in noordelijke richting gegaan, naar het Kings Canyon park en de Kings Canyon Scenic Byway. Eerst nog door een dicht bebouwd bos, maar later met de meest prachtige vergezichten over de hoge bergkammen! Ik hoop dat de foto's dat een beetje hebben kunnen vastleggen. We waren vroeg op pad gegaan, het was dus overal nog heerlijk rustig. En zoals ook ons ANWB boekje beschrijft: "over dit natuurgebied hangt een hemelse rust die slechts zelden door een auto wordt verstoord". We hebben de route vrijwel tot het eind afgereden, waar hij als een dead road eindigt, en zijn toen dezelfde weg weer terug gegaan. Ook dan blijf je nog steeds onder de indruk van deze natuur! Indrukwekkende uitzichten op de vele bergkammen waarvan er vele meer dan 4000 meter hoog zijn. En niet te vergeten de Kings Canyon route, waar je de loop van de rivier de South Fork Kings River kilometerslang volgt, soms pal langs de rivier en soms op grote hoogte.

Terug bij onze startsituatie van vanochtend gekomen zijn we in zuidelijke richting verder gegaan, om daar het park te verlaten. Maar eerst moesten we nog naar de General Sherman tree, de grootste boom ter wereld. Wat een knots van een boom is dat! En hij is niet de enige, want in het Giant Forest staan er tientallen die maar weinig voor hem onder doen qua grootte en hoogte.

Waar het noordelijke deel van het park vooral een zicht geeft op de hoge bergtoppen, geeft het zuidelijke deel vooral prachtige uitzichten op duizenden sequoia's. Die verscheidenheid maakt het park een must om gezien te hebben.

Voor ons campement van vandaag hebben we opnieuw een campground opgezocht, de meest zuidelijke van het park, Potwisha.

En opnieuw een prima plekje gevonden!

• 18 September 2016 - 18:08

Sebas:

Zo te lezen vermaken jullie je wel :)
    Veel plezier nog!

Sebas

• 19 September 2016 - 07:49

Mariëlle:

Klinkt geweldig. Mooi foto trouwens die van de heiige toppen! Lekker genieten. Groetjes Mariëlle