Minneapolis, onze eerste dagen - Reisverslag uit Gothenburg, Verenigde Staten van Liesbeth - WaarBenJij.nu Minneapolis, onze eerste dagen - Reisverslag uit Gothenburg, Verenigde Staten van Liesbeth - WaarBenJij.nu

Minneapolis, onze eerste dagen

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

03 Mei 2017 | Verenigde Staten, Gothenburg

30 april 2017 - 2 mei 2017

Vanochtend vroeg heeft Karen ons weggebracht naar Schiphol voor onze camperreis.Het is al flink druk op de luchthaven, maat ondanks alle waarschuwingen over idiote drukte en trage afhandeling gaat het bij ons heel voorspoedig. Het vliegtuig vertrekt met maar weinig vertraging en zo zijn we dus op pad naar Minnesota.
Met een tussenstop in Philadelphia komen we uiteindelijk s avonds 21.00 uur lokale tijd in het hotel. Vanaf de luchthaven met een shuttle bus waarbij blijkt dat we zeker niet de enige Nederlanders zijn die morgen in Forest City een camper gaan ophalen. Een ieder met verschillende bestemmingen; Denver, Los Angeles, San Francisco en Las Vegas.

Zoals waarschijnlijk iedereen moeten we wennen aan het tijdverschil van 8 uur en zijn we al heel vroeg wakker. Na het ontbijt verzamelen we ons om opnieuw naar de luchthaven te gaan vanwaar vandaan een bus ons naar Forest City brengt, waar de fabriek staat van de camper die we naar Las Vegas gaan brengen. een rit van ruim 2 uur. We komen bij een immens terrein vol met Minnie Winnie's. Na de nodige uitleg en administratie kunnen we op pad. Eerst naar een grote mall om inkopen te doen.
De eerste echte kilometers maken we vanaf ca 17.00 uur. Dus ver zullen we vandaag niet meer komen. We vertrekken met een gloednieuwe camper, slechts 6 miles op te teller en nog geen officiële nummerplaat.
We rijden in zuidelijke richting over de I-35 naar Des Moines. Een glooiend landschap met veel akkerbouw, graan. Een beetje ZuidLimburgs landschap, maar heel dun bebouwd en op een grotere schaal. Af en toe is er een boerenbedrijf te zien met grote graansilo's, een kenmerkend beeld.
Na zo'n 200 miles te hebben afgelegd stoppen we een RV park, Lakeside, met een hotel en een casino!!!

Het is een koude nacht! We missen een extra deken, dus die gaan we morgen eerst even kopen!
Na een lekker ontbijtje van Hans, met een variant op scrambled eggs, gaan we weer op pad. Het zonnetje schijnt, het wordt vandaag volgens de voorspellingen een mooie dag en veel warmer dan gisteren.
Via de HW 34 gaan we in de richting van Omaha. Een tweebaansweg die je door een aantal plaatsen voert. Vast veel leuker dan de snelweg. Deze HW is bijna langs een lineaal getrokken, zo recht loopt ie in westelijke richting!
Het landschap is heel Nederlands. Vlak, fris groen gras, blaarkoppen ( ofschoon de witte blaar wel vaak ontbreekt), bouwland etc. De temperatuur zal meestal wel wat hoger liggen, want het wemelt er van de sproei-installaties.
Na Omaha zitten we inmiddels op de I-80; een brede 4 baansweg. Het beeld is daar ongeveer hetzelfde. De schaarse rest areas zijn keurig verzorgd; je kunt er zelfs bij een eigen 'huisje' barbecuen!
We rijden nu door de Platte Valley, langs de rivier de Platte; een route die menig ontdekker van het westen van de USA op weg naar de Rocky Mountains of menig Mormoon op weg naar Utah in vorige eeuwen heeft genomen. Herinneringsborden op de parkeerterreinen laten je dat ook weten.
En ook al is het vandaag veel beter weer dan gisteren, heb ik toch nog even in de sneeuw gestaan! Het is niet veel maar toch!! Afgelopen zondag is er een flinke sneeuwstorm geweest, met zeker 10 cm sneeuw. Die hebben we dus gelukkig net misgelopen!
Tegen 19.00 uur vinden we een camping bij Gothenburg, vlak langs de I-80, de Blue Heron Campground. Simpel maar met alles er op en er aan, zelfs WiFi en TV.

• 03 Mei 2017 - 22:31

Jacobien:

Hoi Liesbeth en Hans,
    Leuk om van jullie reisverslag mee te genieten.
    Heel veel plezier en een goede reis. Met zo'n mooie 'Minnie Winnie' gaat dat vast wel lukken.
    Dikke kus,
    Jacobien