Kanab - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Liesbeth - WaarBenJij.nu Kanab - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Liesbeth - WaarBenJij.nu

Kanab

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

15 Mei 2017 | Verenigde Staten, Kanab

Kanab

13 mei 2017

We haasten ons niet en rijden rond half 11 weg van de camping. We kiezen ervoor om vandaag naar Kanab te rijden, en dan pas naar Zion N.P.
Dit omdat we in onze reisgids lazen dat Kanab bekend is van de diverse films die er zijn opgenomen, met name westerns. Na 1945 was Kanab een tijdje lang een Hollywood in het klein. Het museum daar heet dan ook Little Hollywood!
Eerst rijden we een tijdje door de Red Canyon, die zijn naam eer aan doet. Prachtige rode rotsformaties en tunneltjes en verderop een heel gevarieerd en vriendelijk landschap. Pas wanneer we Kanab naderen begint het weer wat stijgen.
In Kanab gaan we naar het Visitor Center voor informatie. De Wave, een van de grootste zandsteenformatie in Utah, kunnen we niet bezoeken. Je moet de avond tevoren proberen ingeloot te worden om de dag daarna mee te mogen.
We gaan eerst naar het museum. Dat valt een beetje tegen; op kleine schaal staan er nog wat decors die in films zijn gebruikt die ons niets zeggen maar die zo weggehaald kunnen zijn uit een stadje uit het wilde westen.
Daarna rijden we naar de Johnson Canyon waar we met heel goed zoeken en met behulp van foto's uit een folder enkele oriëntatiepunten vinden, o.a. uit de (ons onbekende) serie Gunsmoke die hier is opgenomen.

We rijden vervolgens in de richting van het Zion N.P. en vinden een heel mooie en heel rustige plek op de Ponderosa campground, midden tussen de Coral Sand Dunes.