maandag 12 september 2016 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Liesbeth - WaarBenJij.nu maandag 12 september 2016 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Liesbeth - WaarBenJij.nu

maandag 12 september 2016

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

12 September 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Voor dag en dauw op. Dat komt beslist door het tijdverschil, het is 2 uur 's middags in Nederland. We hebben weliswaar ongeveer 5 uur geslapen, maar opstaan om 5 uur 's morgens zullen we in de komende dagen toch maar proberen te vermijden.
We hebben afgesproken met Harry en Vera, die we gisteren hebben ontmoet om samen te ontbijten en later samen een taxi te nemen naar de camperverhuurder. Zij hebben exact dezelfde reis geboekt en het lijkt uit praktisch en economisch oogpunt handig om even een paar dingen te combineren.
Maar voor het ontbijt hebben we al 2 sloten Amerikaanse koffie op (er staat een apparaat met een soort instant koffie op onze kamer) en een handvol kruidnoten. Sinterklaas is vroeg van het jaar.
Na een telefoontje met het camping verhuur bedrijf kunnen we om 11 uur onze camper komen ophalen. Met zijn vieren hebben we na onze bagage te hebben verzameld en ingepakt een taxi genomen naar Cruises of America, het camperbedrijf in Newark, een voorstad van San Francisco. Het was ongeveer drie kwartier rijden op overvolle rondwegen, naar de andere kant van de baai over een kilometerslange brug.
Bij het camperbedrijf was het een gemoedelijke sfeer. We waren zeker niet de enigen die een auto kwamen ophalen. Als ik het goed heb onthouden, zo'n 80 campers vandaag. Wat gaan die toch allemaal doen?
Het kost toch wel even tijd voordat je met je wagentje weg kunt rijden. Papieren invullen, check of alles compleet is qua inventaris in de camper, eensummiere, snelle uitleg over de bediening etc.
Dus pas 2 uur later reden we het terrein af, voorzichtig manoeuvrerend met de grote auto die wij hadden gekregen.
Vlakbij was een Wal Mart, dus net als menige andere camperreiziger gingen we boodschappen doen. Niet alleen levensmiddelen, maar ook allerlei huishoudelijke attributen zoals een afwasborstel en keukenrollen.
Uiteindeljk reden we pas tegen vieren op de grote, drukke rondwegen van San Francisco, in oostelijke richting, naar ons eerste reisdoel, Yosemite Park.
Dat we dat vandaag niet meer gingen halen, wisten we wel. De vraag was hoever we gingen komen. Dat viel best tegen, want de eerste twee uur was het bijna bumper aan bumper rijden om buiten de stad te komen. Daarna reden we door een heel droog en kaal landschap.
En dan wordt het de kunst om een slaapplaats voor de nacht te vinden. We hadden niets gereserveerd en hadden al gemerkt dat de meeste van onze reizigers dat wel hadden gedaan. Dus toen het al wat begon te schemeren, stroopten we internet af , zonder resultaat! Dan maar verder rijden..... Zo'n beetje in de middle of nowhere zagen we ineens een aanduiding voor een camping. Daar dus naar toe. We kwamen terecht in Knight Ferry , een heel klein (historisch) plaatsje met een campground met alle voorzieningen van water, elektriciteit etc. We slaakten allebei een diepe zucht van verlichting, want verder rijden in het pikkedonker zagen we niet zo zitten.
Na een heerlijke douche en een slaapmutsje hebben we ons bedje opgezocht.

• 28 September 2016 - 22:39

Jacobien:

Mooi verhaal! Jullie reis is nu begonnen en wat een prachtige camper.