Grand Canyon, 20 september 2016 - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Liesbeth - WaarBenJij.nu Grand Canyon, 20 september 2016 - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Liesbeth - WaarBenJij.nu

Grand Canyon, 20 september 2016

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

20 September 2016 | Verenigde Staten, Tusayan

Grand Canyon 20 september 2016
Nadat we gisteren een magnifieke zonsondergang hebben gezien heb ik nog wat ordening in de foto's aangebracht. Er is WiFi op de camping maar deze valt sites weg waardoor het me niet lukt de site aan te vullen. Dan maar op een later moment. De avond was fris, heel wat anders dan in Furnace Creek of Las Vegas waar je tot s avonds laat in je bikini kon blijven zitten.

's Nachts hoor ik de regen op de camper vallen. En dat is later in de ochtend nog steeds het geval. Dat is natuurlijk een beetje jammer want we hadden juist het plan gemaakt om vandaag eerst in oostelijke richting naar Desert View willen gaan waar een oude uitzichttoren uit ca 1930 staat van waaruit je een prachtig zicht hebt op de Canyon. En daarna wilden we aan de westelijke kant een deel van een trail lopen. Het mooie is dat je -als je te moe of te ver bent om terug te lopen- met de bus terug kunt naar het Visitor Center. Deze bussen rijd ieder half uur.

Tegen 9 uur is het nog steeds niet droog, we besluiten toch op pad te gaan. We gaan richting Desert View. Van de canyon is weinig te zien, dichte nevels hangen in de kloof. Bij Desert View is het zicht iets beter, maar foto's met volop zon en prachtige kleuren komt niets terecht. Het is jammer, maar des te meer zijn we blij dat we gisterenavond nog het park zijn ingegaan. We schieten een paar plaatjes en rijden weer terug naar het Visitor Center. Het gaat alleen maar meer en harder regenen! Daarom gaan we terug naar de camping. In een General store weet de winkelier te melden dat het de komende drie dagen zo blijft: ....get drunk... Is zijn advies aan ons! Dat hebben we nog maar even niet gedaan. In plaats daarvan een boek gepakt.

• 21 September 2016 - 07:26

Mariëlle:

Hallo reizigers; te gekke foto's met die nevel. Wel zonde dat jullie juist Zion etc. hebben overgeslagen maar des te meer reden om over twee jaar terug te gaan en noordelijker in te steken, lijkt mij :-). Veel plezier met de reis richting het zuiden. Groetjes, Mariëlle