Valley of Fire - Reisverslag uit Overton, Verenigde Staten van Liesbeth - WaarBenJij.nu Valley of Fire - Reisverslag uit Overton, Verenigde Staten van Liesbeth - WaarBenJij.nu

Valley of Fire

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

17 Mei 2017 | Verenigde Staten, Overton

Valley of Fire

16 mei 2017

We hebben prima geslapen op onze geimproviseerde camping, en zjjn zelfs niet de enige die daar hebben gestaan. En je gelooft het of niet, we zijn nog geen 3 mile onderweg of we passeren een campground. Dat mag de pret niet drukken, we hadden een prima plek.

We naderen onze eindbestemming, Las Vegas, waar we zaterdagochtend onze camper -helemaal schoongemaakt- moeten afleveren. en kiezen ervoor nog 1 tussenstop te maken, in de Valley of Fire.
Dit is een state park, op ongeveer 30 mile van Las Vegas, en is beroemd om zijn bizarre rotsformaties van roodbruin zandsteen die zo maar her en der in het landschap lijken te zijn neergelegd. En net als elders hebben deze formaties namen gekregen. De meest bekende is wel de Elephant Rock, die inderdaad heel goed lijkt op een olifant met slurf en al.

We rijden aan het einde van de ochtend het park binnen en hebben op de campground een van de laatste plekjes met electriciteit en stromend water. Na drie dagen selfsupporting te hebben gekampeerd, is dit wel prettig om batterijen etc op te kunnen laden. Het is een prachtig plekje, bijna tegen zo’n rotsformatie ‘aangeduwd”. En de voorzieningen zijn zo midden in de woestijn toch prima.
Het is inmiddels al flink warm geworden, heel wat warmer dan gisteren!! Er zijn verschillende trails in het park uitgezet, we kiezen voor een korte. Je moet er niet aan denken een lange wandeling te doen, je loopt in de brandende zon en er is nergens beschutting. We gaan naar de Atlatl rock waar –we zijn het in deze vakantie eerder tegengekomen- tekeningen op de rotswand zijn aangebracht, zgn Petroglyphs, afkomstig van een oude indiaanse cultuur (4000 jaar geleden?). Nog een kleine terreinverkenning en dan kiezen we voor een lekker biertje in de schaduw.
Het blijft s avonds nog lang hard waaien.

• 18 Mei 2017 - 21:46

Martijn:

Wow! Alles dat eindigt op N.P. doen jullie aan...prachtig!

• 19 Mei 2017 - 11:03

Anne Willemsens:

Wat een prachtige natuurreis en zo mooi verslag van gedaan.
    Ik heb meegereisd

• 22 Mei 2017 - 08:39

Marielle:

Inmiddels alweer veilig thuis. Ik had achterstand opgelopen maar geniet van alle verslagen. We hebben het er nog wel eens over, over deze reis. Hartelijke groetjes.