San Francisco 30 september 2016 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Liesbeth - WaarBenJij.nu San Francisco 30 september 2016 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Liesbeth - WaarBenJij.nu

San Francisco 30 september 2016

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

02 Oktober 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

San Francisco, 30 september 2016 en 1 oktober 2016
We zijn al vroeg uit de veren om onze koffers in te pakken, de camper op te ruimen en schoon te maken. We zijn normaliter met vakanties op zich best snel in het opruimen en het gereed zijn voor vertrek maar zo' n camper kost toch wel tijd. Je moet ook je tanks van afwas- en douchewater en wc schoon/leeg opleveren; en de vloeren hebben we ook maar even gedweild. Restanten van levensmiddelen hebben we weggegeven aan mensen tegenover ons die aan het begin staan van hun campervakantie.
De receptie van het RV park heeft een routebeschrijving naar het verhuurbedrijf waar we onze camper moeten inleveren. En iets na 11 uur leven we daar de camper in, met ca 4422 km op de teller. De afhandeling gaat super snel. We vinden een taxi en om ca 12 uur zijn we in het Best Western hotel waar onze reis begon.

Nadat we onze spullen in het hotel hebben gestald gaan we nog een middagje op pad.
We nemen nu de metro, de Bart. Een snelle noord-zuid treinverbinding tussen Millbrae (en de luchthaven) en het centrum. We stappen uit in de buurt van Union Square, pakken daar - om het af te leren- nog een keer de cable car en gaan naar Chinatown.Het is lang niet zo groot en druk als in New York. maar het is zeker een stad in een stad. Je komt in een totaal andere wereld. Heel veel (groenten- en kruiden) winkels en vishandel, en heel chinezen. Een totaal ander straatbeeld!
We kopen - door het aan te wijzen want alles gaat in het Chinees- in een winkel/eethuisje een heerlijke maaltijd in een kartonnen doosje en gaan dit ergens op een stoeprand lekker opeten. Een appeltje toe completeert onze lunch van vandaag.

We lopen nog wat rond door Chinatown en daarna in de totaal andere wereld van het Financial District. Bij Union Square gaan we we de Apple store in. Buiten staat een heel lange rij van mensen die hun IPhone 7 willen kopen. We kijken wat rond, en ik blijf nog even stil staan bij de vele keuzen in een Apple watch. Ik weersta de verleiding en koop er geen!
We pakken tegen half 7 de Bart terug naar het hotel en eten daar in de buurt lekker bij een Vietnamees restaurant waar wij beiden zo'n beetje de enige niet-Vietnamezen zijn.

De volgende ochtend maken we definitief onze koffers dicht voor de terugreis naar Amsterdam. Harry en Vera die we aan het begin van onze reis heb ontmoet zijn ook weer terug in het hotel. We delen onze magnifieke reiservaringen en gaan gezamenlijk naar de luchthaven.
Zo komt er aan onze rondreis aan de Westcoast van de USA een einde.

• 02 Oktober 2016 - 17:00

Marielle: